ח"כ שטרן: "אתם פוחדים שהצעירים בורחים לכם מהידיים ותאבדו שליטה"

    ישראל פריי 4 Comment on ח"כ שטרן: "אתם פוחדים שהצעירים בורחים לכם מהידיים ותאבדו שליטה"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ח"כ אלעזר שטרן "יש עתיד" התראיין לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" והתייחס לסוגיית שינוי חוק הגיוס: "לא חושב שהשאלה היא האם שינוי החוק רע או טוב אלא השאלה מה זה עושה, לדעתי זה מגביר את השנאה על סתם. כשהעברנו את החוק אמרתי שהחרדים היו צריכים לצאת לרחובות ולהגיד הלל על החוק שהבאנו, עשינו בו פשרה כואבת לציבור שמשרת".

    שטרן תהה מהי התועלת בשינוי החוק: "מה זה נותן? יש את גבולות החוק, צריך שיהיה שיוויון, הרי בסוף אתה חלק מהקולקטיב, אז למה טוב שינוי החוק?! למה לדחוף אצבע בעין?! ברור שיהיה פה דיון קשה וכואב שיציף את הדיון של פעם, אז למה? המכסות נבנו בצורה שאין לחץ על החרדים, הציבור החרדי עומד בהם בקלי קלות, תקופת הביניים שקיימת בחוק זאת הם מתנה משמיים, יודע מה?! לחרדים צריכה להיות אפילו הכרת הטוב על הוויתור הגדול של מכסות, החוק לא נוגע באלה שלומדים באמת, ובינינו, אפילו לא באלה שלא לומדים. הציבור החרדי עומד ביעדים בשמחה".

    שטרן טען כי כל הרצון לשינוי החוק נובע מאינטרסים של ההנהגה החרדית שפוחדת לאבד שליטה ואחיזה בדור הצעירים שמתוודעים לעולם שבחוץ: "בגלל 2-3 חכי"ם חרדים שחוששים שהעניין מצליח, אז בא נקלקל, כי אם הוא יצליח, אולי הציבור החרדי לא יהיה תחתינו. גם החוק מושתת על 'בא נעשה מה שהם רוצים', רואים את העוני במגזר, בגלל זה החברה החרדית מדברת מעצמה שהם לא רוצים לחיות ככה. מנהיגים חרדים שדיברו על אנטי הקידמה וכו' כעת רואים את החיבור לחברה, את הרווחה, והם מפחדים".

    מי שהיה חלק מהמפלגה שהובילה את חוק הגיוס טען כי פתיחתו, והכנסת שינויים בו, הם אלה שיגבירו את המחלוקות והקיטובים: "אתם מגבירים שנאה, אתם מלבים. הביטוי סנקציות פליליות לא שייך ל'יש עתיד'. שואל אותי איפה הטעות? הטעות היא שלא יצאו נגד זה, חלק חשבו שאולי אפשר להרים את הסנקציות, אבל אין בחוק בשום צורה סנקציות פליליות., זה ביטוי שח"כ חרדי הטמיע".

    "למרות כל מה שאמרתם יש עלייה בגיוס חרדים לצה"ל, הנה מתגייסים, ואתם פוחדים שהם בורחים לכם מהידיים, ותאבדו את השליטה. המשימה שלי לקחת את כל מי שלא לומד לפתוח בפניו את שערי השירות והעבודה. אתה לא מוציא את אותם צעירים מעולם התורה אלא מהרחובות".

    הוא הסביר את האיזון וההיגיון שהוא מוצא במתווה הנוכחי: "בסוף צריך לשים גבולות מסוימים, הרי החרדים לא נכנסים למאסר, לא רואים אפילו מרחוק את הכלא. צריך ללמוד את החוק. כשכתבתי את המכסות עשינו את הכל כדי שלא יאיים על החברה החרדית, ומצד שני שיחבר, שלא ישנאו את התורה והיהדות דרך השירות. בגלל כוח פוליטי של קואליציה מוכרים את האמא של המדינה לחכי"ם חרדים שלא רוצים את טובת הציבור שלהם. הגיוס הוא חלק שמלבה שנאה שבסוף אנחנו ננצח אותו".

    האזינו לראיון המלא והסוער:



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      בושה וחרפה לרדיו הזה שנותן במה לאנשים כאלה!!!!!!!!!!!!!!!!!

    2. 3

      אתם רדיו חרדי??? מה זה הלגיטימציה לדיבורים כאלו???

    3. 2

      כמה אופייני לדוס מחמד (אלעזר שטרן), פטרונות והתנשאות אין סופיים נוסח אדונו (יהיר) הם שלא קיבלו קול אחד מהציבור החרדי יודעים מה טוב לנו וידאגו לנו…
      פוי כמה שזה מעצבן!

    4. 1

      ח"כ שטרן ותנועת יש עתיד ! השתגעתם? אתם אלו שמסיתים ומתסיסים נגד החרדים ועוד תוקפים ומאשימים את הציבור החרדי ומנהיגיו ב… ליבוי יצרים. במשפט מטופש אתה אומר עלינו "אתם מגבירים שנאה, אתם מלבים". אחרי שירקתם עלינו וסטרתם לנו אתם רוצים עכשיו את הלחי השנייה? הרי גם אתם מבינים שכל ההסתה שלכם נעשית מטעמים פופוליסטיים, אז דעו לכם כי בדרך הזו אתם מתרחקים יותר ויותר מההנהגה.